• 16:19 – Які штори підійдуть до зелених шпалер? 
  • 19:56 – Цокольні панелі під камінь 
  • 16:18 – У який колір пофарбувати стіни на кухні? 
  • 08:18 – Дизайн інтер'єру квартири в сучасному стилі 

Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції

Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції
Після покупки мотоблока і перевірки його робочих можливостей, власнику хочеться доповнити цю корисну машину вантажним причепом.
Отримавши ще одну колісну вісь, кузов і сидіння мотоблок перетворюється на універсального помічника, яким можна успішно користуватися цілий рік.
Мотоблок з причепом успішно замінить не тільки міні-трактор, але і вантажівка. А якщо у причепа є самосвальное пристрій, то вам не доведеться махати лопатою, розвантажуючи пісок або щебінь, чорнозем або гній.
Заводський причіп для мотоблоку може мати вантажопідйомність від 300 кг до однієї тонни і різні розміри кузова. Тут все залежить від технічних характеристик мотоблока, тому виробники причепів пристосовують свою продукцію під легкі, середні і важкі ручні трактора (мотоблоки).
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції

Сьогодні вибір мотоблоків досить широкий , тому різновидів вантажних адаптерів для них пропонується чимало. Розмірний ряд кузовів таких причепів представлений наступними варіантами.
Для легких мотоблоків зазвичай використовують причепи з кузовом шириною 1 і довжиною 085-115 метра. Вантажопідйомність таких адаптерів не перевищує 300 кг. Вартість легких візків знаходиться в районі 12 - 15 тис. рублів.
У візків, розрахованих на роботу з мотоблоками середньої потужності (48-8 к.с.), розмір кузова становить 10х15 м або 11х14 м при вантажопідйомності від 300 до 500 кг. Вартість вантажних адаптерів даного класу залежить від комплектації і компанії-виробника і може становити від 19 до 40 тис. руб.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції

Для важких машин потужністю понад 10 к.с. використовують одноосьові або двовісні причіпні візки з кузовом шириною і довжиною 12 від 2 до 3 м. Вони здатні перевозити вантажі вагою від 500 кг до 1 тонни. Ціна таких адаптерів знаходиться в діапазоні від 42 до 60 тис. руб.
Висота бортів у стандартних мотоблочных причепів становить від 30 до 35 сантиметрів. Для вантажних візків використовують каркасні бортові огородження висотою 50-60 див.
Причепи вантажопідйомністю понад 350 кілограм обладнуються механічним гальмом . Цього вимагають правила техніки безпеки. При русі вниз по крутому схилу погасити інерцію навантаженого причепа одним гальмом мотоблока вам не вдасться. Тому, підбираючи причіп для важкої ручної трактора, обов'язково зверніть увагу на наявність даної опції.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції

Стандартний самоскидний причіп для легких і середніх мотоблоків не має підйомного гідравлічного циліндра. Кузов у нього встановлюють таким чином, що центр ваги вантажу знаходиться на поворотній осі. Подібна центральна балансування помітно полегшує процес ручного перекидання.
Для підвищення зручності навантаження і розвантаження деякі моделі причепів, крім заднього, мають також два бічних відкриваються знімних борту.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції

Кузови причепів найчастіше виготовляють з пофарбованого профільованого листа, пофарбованого чорного сталевого листа або з ударостійкого пластику. Перший варіант є найбільш якісним і довговічним, хоча й найдорожчим.


Самостійне виготовлення причепа до мотоблоку


Конструкцію вантажного адаптера до мотоблоку не можна назвати архіскладним. При наявності електрозварювання, болгарки і дрилі зробити причіп до мотоблоку своїми руками зможе практично кожен власник ручного трактора.
Основними елементами конструкції, для виготовлення яких потрібно креслення або детальна схема є рама, водило і кузов.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції

1 - кронштейн навішування мотоблока; 2 - поворотна консоль, 3 - водило; 4 - підніжка; 5 - сидіння (дошка 20мм); 6 - рама причепа; 7 - борт кузова з дошки 25 мм; 8 - опорна балка рами (брусок 50x50 мм); 9 - фіксуючий болт шарніра М8; 10 - задній шарнірний вузол; 11 - колесо
Вивчаючи представлене на малюнку пристрій причепа для мотоблока, ви помітите, що водило через поворотний вузол і консоль з'єднується з причіпним модулем мотоблока. Другий кінець водила вставляється в центральну трубу рами.
Конструкція «труба в трубі» утворює своєрідний довгий шарнір. Він дозволяє колесам причепа змінювати своє положення незалежно від коліс мотоблока під час подолання ям і купин. Це рішення дозволяє уникнути деформації конструкції причепа.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції
Рис. 1
1 - поворотний вузол; 2 - «дишло» (кругла труба 60 мм); 3 - рамка підніжки (куточок 25 мм); 4 - ребра жорсткості
Шарнірна зчіпка мотоблока з причепом проводиться за допомогою консолі - сталевий осі. Вона стоїть в поворотному блоці водила на підшипниках. До верхньої частини консолі приварюють фланець, яким вона кріпиться до зчепленні мотоблока.
Для підсилення стику дишла з корпусом поворотного вузла потрібно використовувати 4 ребра жорсткості із сталевої смуги товщиною 4 мм.
Виготовляючи саморобний причіп до мотоблоку, його раму зварюють, використовуючи декілька видів металопрокату: куточок, труби прямокутного і круглого перерізу. Несуча рама повинна бути міцною і жорсткою, щоб при русі з повним завантаженням елементи її конструкції не деформувалися.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції
Рис.2
1 - раскос (куточок 20 х20); 2 - рамка сидіння (куточок 20x20); 3 - стійки сидіння (куточок 40x40); 45 - підкоси передні (труба 40x20); 6 - обв'язка рами кузова (куточок 40x40); 7 8 - стійки осі колісної (куточок 32x32); 910 - підкоси задні (труба 40х20); 11 - підсилююча поперечка (куточок 40x40), 12 - труба центральна 58x4; 13 - вісь (пруток 30 мм ), 14 - косинка (лист 4 мм).
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції
Рис. 3
Для фіксації труби водила у центральній трубі рами через них просвердлюють отвір і вставляють болт з контргайкою і шпилькою. При цьому у центральній трубі треба вирізати довге «віконце».
У ньому фіксуючий болт, що проходить через трубу водила, зможе переміщатися навколо осі причепа, не зміщуючись в поздовжньому напрямку. Це завершальна операція, необхідна для надійної роботи шарніра «труба в трубі», про які ми розповіли вище.
Причіп (візок) для мотоблока своїми руками - креслення і виготовлення конструкції
Вузол 1
Для виготовлення осі колісної потрібно взяти стрижень з якісної сталі діаметром 30 мм. З центральною трубою рами, обв'язкою платформи з куточка і підкосами його з'єднують електрозварюванням.
Незнімний кузов можна виготовити з 25-міліметрових дощок або ж зробити його борту з сталевого листа товщиною 15 мм, наваривши його на вертикальні стійки з куточка 40х40 мм, Якщо ж є необхідність у відкритті бортів, то до рами потрібно приварити кілька петель, до яких буде кріпитися рамка борту. До кутах рамки необхідно приварити шпінгалети, які будуть фіксувати борту в транспортному положенні.
У правильно збалансованого причепа для мотоблока центр ваги вантажу розташовується ближче до переднього борту і не заходить за вісь обертання коліс. Це вимога потрібно врахувати при складанні креслення саморобної конструкції.
В якості коліс причепа можна використовувати легкові автомобільні, купивши їх у зборі з маточинами. Перед установкою коліс на вісь потрібно акуратно проточить її посадочні місця під внутрішній діаметр колісних підшипників маточин і забезпечити контргайкою з фіксуючим шплінтом.
Корисне відео по темі:
загрузка...
Залишити коментар
  • Коментують
  • Сьогодні
  • Читається
Ремонт
загрузка...